Nyt taas kun näin yhden maailman upeimmista linnoista, Versaillesin, sekä löysin niitä "kultaisia" askartelupahveja, ei minulla ollut vaihtoehtoja kun alkaa tekemään sitä linnaboxia. Se on ollut mielessä jo useamman vuoden! Tarkoituksena on siis tehdä boxi, jossa on vaikutteita Wienin Hofburgin sekä Schönbrunnin linnoista sekä Pariisin Versaillesin linnasta.

Useiden suunnittelupiirrosten jälkeen päädyin yhteen isoon huoneeseen, noin kokoa 40cm(syvyys) x 50cm(leveys) x 30cm(korkeus). Eilen vietin jo muutaman tunnin verstashuoneella sahaamassa boxin palasia!

Otin myös käsittelyyn Pariisin miniatyyrikaupasta ostamani kultaiset askartelupahvit. Leikkelin niitä vähän palasiksi:

Tässä siis yhdestä pahvista irti leikatut palaset. On kehyksiä ja krumeluureja.

Tänään Pikku Rouvien miitingissä oli aiheena bunkamattojen teko. Minä olin kuitenkin niin haltioitunut tästä linnaprojektista, etten malttanut alkaa mitään mattoa liimailemaan. Kerhoantia oli sen sijaan tämä pöytä:

Linnojen kirjat olivat koko ajan suunnittelun tukena ja kullattu mahonkipöytä onkin ensimmäinen linnan huonekalu.

Kotona tein vielä tuon peilin.

Keisarinna Elisabethin eli Sissin kuvan olen ostanut Wienistä Hofburgin linnan myymälästä, kynttelikkö on EM ja hopeainen kahvisetti Pariisin minikaupasta.

Tässä kuvassa näkyy hyvin tuo askartelupahvi: Todella jämäkkää ja kaunista!

Pikku Rouvien swappiinkin osallistuin mieltä osoittaen ;) Teemana oli pehmeä ja minä toin kovan! Viinipullokorin suoraan Ranskasta.

Pehmeän, ja täysin "minun värisen" setin sain Outilta! Kiitos taas tästä ja onneksi jo ensi viikolla nähdään taas!